Podstawy SEO – pojęcia

Autor: Mikołaj Smoląg
Podstawy SEO - pojęcia

W dzisiejszym artykule zajmiemy się podstawami SEO. Osoby, które chcą pozycjonować swoje strony internetowe, bądź witryny klientów powinny znać podstawowe pojęcia związane z SEO.

Podstawowe pojęcia związane z SEO

AT – Anchor Text – tekst/wyrażenie zawarte w treść odsyłacza
Content – Zawartość stron/witryn: tekst, obrazki. Kiedyś obowiązywała zasada „Content is King” – czyli najważniejsza dla pozycjonowania na stronie jest jej zawartość/treść – content
Duplicate Content Penalties – Tworzenie kilku kopii jednego dokumentu lub strony, w przypadku kopii strony mówi się o mirrorach(lustrach) strony
IBL – Inbound Links – Liczba linków wskazujących na dany adres pliku/strony www, najlepiej z odpowiednim anchor text-em
Index/indeks stron – Zbiór stron dostępnych w danej wyszukiwarce – stron zindeksowanych przez robota wyszukiwarki
Link popularity – Wartość otrzymana dla zapytania (link:adres strony)
Naturalne linkowanie – Polega na rozpowszechnianiu w sieci linków do strony bez budowania specjalnych do tego celu stworzonych stron
OBL – Outbound Links – Liczba linków wskazujących na zewnętrzne adresy plików/stron www
Pozycjoner – Prawidłowa nazwa konsultant ds. pozycjonowania stron www/seo
Update PageRank – Zmiana wartości publicznie dostępnej PR wskazywanej przez Toolbar Google
GDPR Update – Google Directory Update – Zmiana wartości PR publicznie dostępnej w katalogu Google PR
Update IBL – Zmiana wartości dla zapytania (link:adres strony)
BL Update – Backlink Update – Zmiana wartości dla zapytania (link:adres strony)
Site – Liczba zaindeksowanych przez wyszukiwarkę podstron witryny

Możesz polubić